En helg på skolan

Godkväll!

En vecka har gått sedan senaste inlägget och denna vecka har i princip enbart bestått utav plugg, plugg och…. mer plugg. Äldre årgångar har under hela kursen sagt till oss som läser mikrokursen att ”polletten kommer falla ner, vi lovar!!!” och ska jag vara helt ärlig – det tog ett bra tag. I torsdags förstod jag fortfarande inte vad en MC-kurva är, nu har jag ändå ett hum om vad den representerar.

På grund av tentan har jag och några kompisar tillbringat hela helgen ute på Ultuna. Det blir, om man bara disciplinerar sig väl, ett bra pluggfokus och man alltid fråga de andra om något. We’re all in this together! En annan fördel med helgplugg på skolan är att det inte är någon annan här. Man kan verkligen inte börja prata med en som man möter i korridoren ”för att fördriva tiden” utan möter man, mot all förmodan, någon i korridoren är det oftast ett snabbt hej som gäller. Vi alla är ju här för att plugga!

Tentan är som sagt på tisdag och efter den kommer den efterlängtade tentafesten. Det är många, oavsett kurs, som skriver tenta imorgon/tisdag så jag kan tänka mig att snerikes blir nice!