Del 2 i mikron

God kväll!

Tentan i fredags gick bra och helgen har även den varit bra. I och med att det är semledagen imorgon hade jag och en kompis anordnat semlemys för klassen – mycket uppskattat trots att vissa av semlor inte blev hundraprocentiga! Idag startade del 2 i mikroekonomikurs – mikroekonomi. Än så länge, och så kommer det nog vara ett tag framöver, är det halvt tveksamt till vad det är jag faktiskt lär mig. Men, det är intressant att se hur man med hjälp av diagram, ekvationer och beräkningar kan se vad som händer med konsumenters beteende när en förändring på marknaden sker.

Denna vecka innehåller, förutom en rad föreläsningar, även ett idrottsevent! För femte året i rad anordnar ULS IF, tillsammans med personal på SLU, en hockeybockeymatch som förhoppningsvis kommer spelas på dammen vi har vid skolan. Förra året när eventet hölls var matchen inne i stan på Studenternas, vilket gjorde att det inte kom så mycket publik. Så om vädret fortsätter vara kallt de kommande timmarna är sannolikheten stor att matchen spelas på hemmaplan – kul för alla! Det finns en risk att jag kommer vara med och spela, beroende på antal spelare som saknas, men jag tror att för allas trevnad är det nog bäst att jag håller mig utanför plan. Oavsett vad är det alltid roligt att det händer något på skolan, vare sig det gäller en hockeybockeymatch eller utlämning av lokalproducerad mat som UltiMat anordnar!