Avbrott i pluggandet

Något som är bra med Ultuna är att det väldigt nära föreläsningssalarna, biblioteket och övriga studieplatser finns en gympahall! Tröttnar man på att lära sig om derivator, jordbrukets historia eller hur EU egentligen fungerar är det bara att traska till Syltahallen och köra valfri sport. Idag spelade jag och en kompis badminton i någon timme, efter att under förmiddagen pluggat mikroekonomi.

Idag var det även studentinformation för oss ekonomettor. Jag var inte med på hela passet men det pratades mycket om utlandsterminer, vikten av att ha ett liv utanför studierna samt vad för för- och nackdelar det finns med FEK vs. NEK. Nu under våren kommer vi ettor välja om vi vill rikta in oss mot antingen företags- eller nationalekonomi. Historiskt sett är det runt 90 % som väljer FEK, men det känns faktiskt som att det är ganska många som är intresserade av att läsa NEK i år. Själv har jag inte bestämt mig, tycker båda inriktningarna låter riktigt roliga! Men, som tur är, är det några månader kvar innan valet görs och är det så att man trots det ändrar sig under sommaren/hösten finns det möjlighet att byta till den andra inriktningen.