Godmorgon!

Ännu en vecka har gått och det börjar så smått märkas att tentaperioder närmar sig. På föreläsningar ställs ideligen frågor om vilka formler vi bör kunna utantill, om vi ska kunna formulera olika problem och vad autokorrelation egentligen är. Många frågor men tyvärr just nu få svar. Jag har turen (?) att fått tentan, som egentligen ska vara 25/10, framflyttad en månad eftersom jag ska på studieresa till Kroatien och Slovenien. Dels kom tentadatumet ut försent och dels antar jag att institutionen för ekonomi anser att studieresan kommer gynna min agronomutbildning så därför fick jag ett annat datum! Det känns väldigt skönt just nu men ja, tentastressen kommer infinna sig även för mig om en månad eller så.

Studieresan jag ska på är med Hushållningssällskapet i väst. Planerna är att besöka olika gårdar runt om i Kroatien och Slovenien samt andra agrara aktörer. Det ska himla intressant! Kul också att hela min familj ska med – inkluderat de bröder som inte läser någon lantbruksutbildning som jag!

Denna söndag är planen att plugga lite på ett projekt vi har samt fixa hemma. Söndagar för mig innebär oftast matlådematlagning så jag har just satt in en lammstek i ugnen. Förhoppningsvis hinner jag med en löprunda också, det är extremt fint väder idag!