Sista ansökningsdagen

Imorgon är sista dagen att söka in till höstens program och kurser, glöm absolut inte att sök! Och sök till agronom! Som jag nämnt extremt många gånger tidigare är det SÅ värt det! Fantastiskt program och ett campus som är välkomnande och hemtrevligt. Studenter som vill lära känna andra och som vill hjälpa varandra. Studenter som tillsammans bidrar till en hållbar utveckling där mycket av fokus ligger på det svenska lantbruket och den svenska livsmedelskedjan. Det är väldigt, väldigt få tillfällen jag ångrar att jag började på Ultuna och agronomprogrammet. Jag är snarare tacksam att jag valde Ultuna eftersom det finns så många mervärden som inte går att hitta på något annat universitet.

Över till något annat! Jag var ju som bekant i Skåne häromdagen för att genomföra empiriinsamling till kandidatskrivandet. Intervjun gick bra och vi har börjat sammanställa allt för att slutligen kunna presentera empirin i en komprimerande version. Utöver intervjun hann vi med att besöka Österlen och Ängelholm! Har tidigare inte varit på några av platserna så det var roligt att se. Som den västkustbo jag är gör det lite ont att erkänna att Skåne är väldigt fint…

Veckan som kommer består av kandidatskrivande och förhoppningsvis en tur hem över påsk. Traditionen på Ultuna är att studenter får sålov för att kunna åka hem under vår och hjälpa till med vårbruket – idag är det mer av ett påsklov men ändå! Traditioner är viktiga att bevara!