Ny kurs!

Efter nio intensiva veckor var det igår dags för le grande finale – tenta i driftsplanering/kalkylering/optimering. Och HERREGUD vad det inte gick vägen för mig, tyvärr visade det sig att jag inte pluggat på rätt saker och chansen att jag blir godkänd är extremt liten. Nåväl, till omtentan får jag plugga bättre!

Trots gårdagens tenta är lantbruksekonomi och driftsplanering den kurs som gett mig mest under min universitetstid. Jag har aldrig lärt mig så mycket om så många olika saker – allt från avkastning/ha till olika fastighetsvärderingsmetoder – och det är 100 % bästa kursen jag någonsin läst. Tack till kursledare för ovärderlig undervisning och tack till klassen för all tid tillsammans!

I och med gårdagens kursavslutning är det idag dags för ny kurs! Dags för kandidatuppsats! Jag skriver tillsammans med min kompis och planen är att vi ska skriva om organisationsförändringar vid omställning till ekologiskt lantbruk och hur lantbrukare påverkas av det. Just nu, och säkerligen de kommande veckorna, känns allt ganska luddigt men det ska nog lösa sig!