Inlämningsdags

Godkväll!

Åter söndag och veckan som varit har främst bestått av skolarbete. På onsdag ska första inlämningen i driften in och det är ganska mycket att förstå och göra. Dels en värdering av hela gården, dels en rapport om den ekonomiska delen. Trots allt skrivande är det himla kul och jag tycker verkligen att detta är en bra kurs. Tidigare har jag haft kurser som kanske inte är jätteintressanta men man måste läsa då de ingår i ramschemat, men detta är en kurs jag absolut skulle rekommendera till alla!

I fredags var jag och gruppkamraten ute på vår fallgård för att intervjua dem om deras verksamhet. Gården driver både djur- och spannmålsproduktion och har några funderingar kring framtiden så det ska bli kul att få ta del av deras verksamhet och kanske kanske hjälpa dem lite! Några av grupperna kommer presentera sina fallgårdar i skolan men vi har faktiskt äran att om några veckor få presentera vårt projekt på gården, dit alla i kursen följer med!

Nu blir det kvällsmat, vi hörs!