Helg!

Godmorgon!

Idag är jag uppe med före solen stigit upp för att hinna med dagens agenda. Snart ska jag iväg till gymmet och därefter blir det plugg följt av middag med två kompisar. Vi började umgås när vi alla tre, under olika år, blev invalda i IF:s styrelse. Ännu ett exempel på varför man ska engagera sig i kåren, man får fantastiska vänner!

På tal om kåren var det i torsdags dags för novemberkårmöte. En ny kårstyrelse blev invald (grattis!) och en mängd andra poster fylldes. Tanken var att jag enbart skulle gå med i TraktU men det slutade med att jag numer även är Avelskalendersansvarig samt revisor i LRF Ultuna… engagemang är kul…

I veckan har vi även fått tillbaka tentaresultat från förra perioden! Jag läste både makro-/jordbruk-/miljöekonomi och entreprenörskap och hållbar utveckling – och det verka som jag klarat både kurserna bra! Efter JoMe-tentan i början av november var det flera i kursen som hörde av sig till kursansvarig då de tyckte att tentatiden var för kort för att grundligt hinna med alla frågor. Kursansvarig lyssnade på deras åsikter, vilket ledde till att vi fick en poänghöjning med 25 %. Detta visar att studenter visst har en påverkan på deras studier på SLU och att lärarna lyssnar på vad vi har att säga!