Ny termin!

Hej och välkomna tillbaka!

Hösten är här och med den kommer allt det vardagliga. Jag har haft en bra sommar med mycket jobb, sol och lite plugg faktiskt. Men, tre månader på hemmaplan gör att man i slutet av sommaren bara vill tillbaka till Uppsala och Ultuna!

Den första perioden kommer jag läsa två kurser samtidigt – makroekonomi och jordbruks- och miljöekonomi samt entreprenörskap och hållbar utveckling. Än så länge verkar båda kurser väldigt intressanta men samtidigt mycket att göra. Jag har tidigare inte läst 200 % så det ska bli spännande att se hur jag klarar det…

Förutom kursstarter är det även dags för årets småttingveckor! De nya studenterna hälsas välkomna genom olika aktiviteter och igår var det ULS IF som såg till att de nya studenterna hade det kul. Vi körde några olika sporter och efteråt var det pub på kåren tillsammans med Landskampskommittén. Det verkar som att det var mycket uppskattat!

Nu ska jag börja med en hemtenta i makron! Den verkar inte så jobbig och ska inte in förrän nästa vecka men lika bra att ha det gjort.