Sommarlov!

I torsdags skrev vi sista tentan i statistiken och förhoppningsvis gick det bra. När jag gick ut från tentasalen kände jag att jag antingen har skrivit ett solklart Underkänt eller en fantastisk femma, hoppas verkligen på det sistnämnda. Efter tentan var jag ganska sliten men framåt kvällen (och mat) ställde jag om till partymoooooood. Storstocken stod på schemat och kvällen var superb. Många från Ultuna var där så det var kul!

Dagen efter spenderade jag eftermiddagen i skolan skrivandes på rapporten som i stort sett blev klar. Därefter drog jag till en avslutningsgrillning på Gälbo som en livsmedelstvåa höll i. Varje år kan studenter från SLU – både Ultuna och Alnarp – söka stipendie att plugga på Cornell, ett ivy-league universitet i USA, och i år fick en student från Ultuna det. Så vi sa hejdå till henne men också många andra kompisar som till hösten ska plugga i Australien, på Nya Zeeland, Spanien, Italien osv. Kul med utbyte!

Helgen har bestått av finslipning av rapporten men främst sol och bad, för nu är det faktiskt sommarlov!! Jag är just nu påväg hem till Sveriges bästa kust – västkusten – för att spendera tre månader runt om i Västergötland, Bohuslän och Dalsland. I sommar ska jag bland annat jobba som fältbesiktigare på Jordbruksverket vilket innebär många mil vandring på fält men även många besök runt om i landet.

Vi hörs igen till hösten när jag börjar mitt andra år som agronomekonom och mitt tredje år på Ultuna! Om någon har någon fråga är det bara att slänga iväg ett mail till easv0003@stud.slu.se och glöm inte att det fortfarande är sen anmälan till agronomekonomprogrammet! Ha det gött HEJ!!!!!!!!!!