Sista veckan!!!!

Hallå!

Helgen som varit har varit fantastisk! Fint väder, glada miner och framförallt tog min bror examen. Vårbalen är till för de nyexaminerade och – oftast – två/tre av deras närmsta anhöriga då det inte finns mycket plats i aulan och Syltan, men lyckligtvis nog kunde hela min familj följa med på hans examen så det var en fantastisk dag, kväll och natt. Snart är det min tur! Tyvärr (…) måste jag dock ta mig igenom 3-4 år av studier, men jag är säker på att det kommer gå fort.

Ett bevis på hur snabbt tiden faktiskt går är att jag nyss insåg att jag bott hela två år i Uppsala! Kändes som att det var för några veckor sedan jag flyttade hit och började på Ultuna, galet är vad det är.

Sista veckan i skolan spenderas med tentaplugg. På torsdag har vi tenta i bl.a. regressionsanalys och just nu känns det faktiskt helt okej. Under kursens gång har det hela tiden lagts till nya saker att lära sig och förstå, men allt grundar sig i samma sak. Så, förstår man the basics borde det ändå gå att få godkänt på tentan! Efter tentan lär det väl bli en tentafest eller två, innan jag sätter mig med den sista rapporten att skriva. Jag undersöker, på en enkel nivå, hur inköp av traktorer har förändrats sedan 70-talet och vad det beror på samt om det går att se några trender eller liknande.