Söndagskväll

Hallå!

Efter en vecka som på ett sätt känt som en evighet men på ett sätt gått otroligt snabbt, är det skönt med en lugn söndagskväll.

Det har varit föreläsning, om jag minns rätt, varje dag och på kvällarna har jag gjort både det ena och det andra. I torsdags var det som tidigare nämnt arbetsmarknadskväll. Ett 50-tal studenter kom för att lyssna på personer med olika karriärer, men ändå samma område. VIlhelm Ektander från Väderstad pratade om hur viktigt det är med marknadsföring och hur de med en enda film lyckats fördubbla försäljning av en viss produkt. Intressant att det, på ett sätt, krävs så pass lite som en youtubefilm för att konsumenterna ska vilja öka sin konsumtion! Väderstad ska dock ha cred för filmen, den har ett bra upplägg och är så snyggt gjord att den verkligen lockar tittaren till att köpa produkten.

Helgen som varit har varit någorlunda lugn. I fredags hade vi kickoff med både gamla och nya styrelsen från ULS IF. Det innebar bland annat badminton, irländsk julafton och ett frieri… På lördagen hann jag med både plugg, en vända på stan och en tur ut till Ultuna för att gå på puben som spexet anordnade. Idag har jag försökt plugga lite till, men Vasaloppet har konstigt nog varit mer intressant. Är lite sugen på att köra loppet, så nästa år kan det mycket väl  vara jag som står på startlinjen!

1 kommentar

1. God Måndag Elika,

Jag har just börjat läsa din blogg men har gått och funderat över att plugga till agronom i flera år, till hösten tror jag att det skall bli dags. Jag står och väger mellan ekonomi och landsbygdsutveckling. Är det mycket matematik i din utbildning eller handlar det mer om ekonomi? Jo jag förstår att det är ekonomi i ett ekonom program. Men som du självklart vet är det stor skillnad på de två. Såg även att du har fått samma fråga förut men jag hoppas du har lust att skriva en rad till en velig potentiell student.

Tack på förhand min vän
    Mvh Magnus