v. 9

Idag gjorde vi ett experiment i kursen! Klassen delades upp i 50 % köpare, 50 % säljare och meningen var att vi skulle få jämvikt på en fiktiv marknad. Genom att sälja enheter till köparna, och med hjälp av vissa andra begrepp, nåddes jämvikten. I och med att kursen enbart är teori var det kul/skönt att se hur man egentligen kan använda teorin i ”verklighet”.

Resten av veckan kommer innebära mycket plugg. Vi har föreläsningar varje dag och även några duggor. Intensivt tempo! På torsdag är det även dags för årets arbetsmarknadskväll. SLU/institutionen har bjudit in tidigare studenter som idag jobbar inom området ekonomi. Förra året var det flera intressanta talare så jag har höga förhoppningar på årets!