Ultuna Winter Classic 2018

Igår anordnade ULS IF, tillsammans med personal på SLU, en hockeybockeymatch. Som jag nämnt tidigare var planen att spela matchen på Kåkfjärden, som är en damm vid skolan, men tyvärr var vi tvungna att flytta matchen i sista sekund. Isen på Kåkfjärden var för dålig så istället spelades matchen inomhus en bit bort från Ultuna. Tråkigt då vi förlorade publik men ändock nödvändigt.

Så, hur var matchen då? När det stod 3-0 till studenterna efter 4 minuter var jag säker på att det skulle bli en jordskredsseger för oss men oj vad fel jag hade! Det var snabba vändningar hela tiden, mål hit och dit samt deltagare som var extremt tävlingsinriktade. När det var 2 minuter kvar av matchen ledde professorerna med ett mål men, som tur var, lyckades studenterna få in två mål varav det sista skedde i slutsekundrarna! Slutresultatet blev, om jag minns någorlunda rätt, 11-10 till studenterna och jag tackar gudarna för det. Ibland kommer tävlingsmänniskan inom mig fram och hockeybockeyn var helt klart en av dessa stunder!

Tack till alla studenter, lärare, domare, drängarna, publik och ULS IF som såg till att matchen blev fantastisk på alla sätt och vis!

Mer information om matchen (och ULS IF öht.) går att hitta här: https://www.facebook.com/ulsif/