Ny kurs!

Hej!

För några dagar sedan började vi vår tredje kurs på agronomekonomprogrammet – mikroekonomi (https://www.slu.se/utbildning/program-kurser/kurser/?sprak=sv&anmkod=30059.1718). Kursen är på 15 HP varav 5 är matte och resterande 10 kommer vara mikroekonomi i olika former. Än så länge har vi haft tre föreläsningar med repetition av högstadie- och gymnasiematte och min reaktion är herregud, hur dålig är jag på matte egentligen??? Det var några år sedan jag senast pluggade matte men tydligen har jag glömt det mesta! Nåväl, skam den som ger sig. Kursen går ju på heltid så det är ju tänkt att vi ska sitta 8h/dag med plugget.

Annars så har även det nya kåråret startat! Jag sitter med i valberedningen och idrottsföreningen, två utskott som är ganska olika varandra men båda lika roliga. Valberedningens main things är att räkna röster vid kårmötena, se till att rätt information kommer ut samt uppmuntra studenter att söka sig till kårens utskott medan idrottsföreningen anordnar olika events, ser till att Syltahallen fungerar och att studenterna helt enkelt rör på sig emellanåt.