Sista dagarna innan jul

Nu är sista helgen i Uppsala för i år kommen och de flesta har faktiskt redan åkt hem. Själv åker jag hemhem på onsdag, så de kommande dagarna kommer jag försöka få plugg avklarat och även inhandla några julklappar. I kursen har vi två inlämningar, en kassaflödesanalys samt ett praktikfall, så det är det jag planerar att göra! Tror som tur är att det inte kommer ta allt för lång tid.

Idag är det även dags för examensbal ute på Ultuna. Om jag inte minns helt fel är det ett 20-tal studenter som examineras och hyllas via en ceremoni, sittning och eftersläpp. Jag kan tänka mig att efter 4-5 år på universitetet är det lite av en chock att helt plötsligt inte ha några föreläsningar, inlämningar eller tentor utan istället ha ett heltidsjobb som innebär nya utmaningar och möjligheter.