Lugn helg

Godkväll!

Söndag kväll och ny vecka imorgon. Jag har spenderat helgen nere i Linköping där min äldre bror studerar, det var både roligt och välbehövligt efter några intensiva veckor. Vi såg Ruben Östlunds film The Square som verkligen får en att ifrågasätta både samhället och hur man själv agerar i vissa situationer, helt klart sevärd film!

I skolan är det för tillfället lugnt, i organisationskursen har vi inlämningar/seminarier varje vecka men min grupp blev i princip klara med vår inlämning redan i fredags. Det gör att vi kan ägna mer tid åt presentationen vi har på torsdag, men även hinna med inläsning till övriga föreläsningar. På onsdag kommer vi få en gästföreläsning av  Pernilla Hålén från OP Assistans vilket jag ser framemot! Tidigare har Tobias Frohm, som sitter i Systembolagets ledning, gästföreläst för oss, något hela klassen uppskattade. Man fick en inblick i hur ett stort företag fungerar och hur mycket det egentligen krävs för att en organisation ska fungera. Föreläsningen som hölls precis i början av kursen var ett bra avstamp för att visa hur resten av kursen är!