Landskampen 2017

Förra veckan var jag tillsammans med ett sjuttiotal andra studenter från Ultuna i Norge för att vara med i Landskampen! Det är ett årligt event där studenter från Sverige, Danmark, Norge och Finland tävlar mot varandra i olika sporter och festa. För mig var det första gången men helt klart inte sista! Jag älskar sport och att kombinera fotboll, volleyboll, friidrott osv med festande var helt klart ett vinnande koncept. Förutom det lär man även känna nya människor – både de som går på Ultuna men även från de andra länderna.

Eventet avslutades med en stor bankett och direkt efter gick bussen hem till Sverige. När vi kom till Ultuna var jag nog inte den enda som kände mig ganska sliten men nöjd med veckan.

Att vara tillbaka i Uppsala innebär också att komma in i rutiner igen. Det känns skönt då de senaste veckorna har varit ganska hektiska med diverse aktiviteter. Jag ser helt klart fram emot de kommande veckorna och den ankommande hösten!